موب تل

سایت سرگرمی +مدل+بازیگران+نرم افزار+ترفند+موبایل+کامپیوتر...

موب تل

سایت سرگرمی +مدل+بازیگران+نرم افزار+ترفند+موبایل+کامپیوتر...

هواوی میت 9؛ هیولای پرانرژی+عکس

هواوی در چند سال اخیر ثابت کرده که توانایی ساخت گوشی‌های هوشمندی با کیفیت ساخت بالا و قابل رقابت با پرچم‌داران سایر برندها را دارد. میت 9 سعی کرده تمامی ویژگی‌های مثبت سری میت را با امکانات و نوآوری‌های جدید سری پی ترکیب کرده تا یک پرچم‌دار کامل لقب بگیرد.

گوشی‌های سری میت هواوی به داشتن صفحات نمایش غول‌پیکر، دوام شارژ عالی و کیفیت ساخت بالا مشهور هستند و این‌بار هواوی سعی کرده تا ضعف این سری از گوشی‌ها یعنی پردازنده گرافیکی ضعیف، دوربین نه‌چندان عالی و رابط کاربری پیچیده را نیز حل کند و یک گوشی تمام عیار را به بازار بفرستد. نسل دوم دوربین دوگانه لایکا، باتری غول‌آسا و کیفیت ساخت بالای این گوشی حالا دیگر قیمت هم‌رده آن با سایر پرچم‌دارها را توجیه می‌کند و از آن‌جا که میت 9 دیرتر از رقبا به بازار عرضه شده هواوی امکان بهینه‌سازی‌های بیشتر و استفاده از سخت‌افزار جدیدتری را در این گوشی داشته است؛ اما با توجه به این‌که چند ماه بیشتر تا معرفی و عرضه پرچم‌داران 2017 فاصله نداریم آیا خرید میت 9 منطقی است؟

در این بررسی سعی می‌کنیم پاسخ این پرسش و سؤالات مشابهی را که در ذهن خریداران احتمالی میت 9 پدید آمده پیدا کنیم.مطابق معمول بررسی پرچمداران بازار، ابتدا دعوت می‌کنیم بررسی ویدئویی کامل گوشی هوشمند میت 9 هواوی را به تماشا بنشینید و در ادامه بررسی دقیق‌تر آن را همراه با نکات فنی بیشتر در بررسی متنی کامل فارنت دنبال کنید.

حالا در آغاز بررسی کامل این گوشی هوشمند، مانند همیشه از مشخصات فنی Mate 9 آغاز می‌کنیم:

  • ابعاد و وزن: ۱۵۷ در ۷۸.۹ در ۷.۹ میلی‌متر – ۱۹۰ گرم
  • صفحه‌نمایش: ۵.۹ اینچی – IPS LCD – وضوح 1920×1080 – تراکم پیکسلی 373 پیکسل بر اینچ
  • سیستم‌عامل: اندروید ۷.۰ نوقا با رابط کاربری EMUI 5.0
  • پردازنده: تراشه Kirin 960 – ۴ هسته ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A73 + چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A53
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G71 هشت هسته‌ای
  • رم و حافظه داخلی: ۴ گیگابایت رم – ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی: دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم + ۱۲ مگاپیکسلی رنگی – f/2.2 – لرزش‌گیر اپتیکال – فوکوس لیزری – فیلم‌برداری 2160p 4K
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسلی – f/1.9 – فیلم‌برداری 1080p
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع
  • امکانات ارتباطی: اتصال 4G LTE Cat. 12 – دو سیم‌کارت – WiFi ac – بلوتوث ۴.۲
  • سایر مشخصات: میکروفون 4 گانه – فرستنده مادون قرمز
  • قیمت حدودی: دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان


  

قیمت‌گذاری میت 9 نشان از این دارد که هواوی این‌بار با اعتمادبه‌نفس بالاتری پا به میدان گذاشته و اطمینان دارد میت 9 می‌تواند شانه‌به‌شانه پرچم‌داران سایر برندهای شناخته شده پیش برود. به این ترتیب انتظارات ما نیز از این گوشی بالا بوده و سعی می‌کنیم با این دید بررسی را انجام دهیم.


طراحی و ساخت

هواوی در چند سال اخیر در زمینه طراحی مشکلی نداشته و با وجود این‌که در سال‌های گذشته المان‌های طراحی خود را بی‌شک از شرکت‌های رقیب الهام می‌گرفت اما می‌توان گفت گوشی‌های این شرکت حالا دیگر امضای طراحی خودشان را دارند: بدنه فلزی، حاشیه باریک صفحه‌نمایش و عدم استفاده از دکمه‌های سخت‌افزاری و خازنی. میت 9 با صفحه‌نمایش 5.9 اینچی خود بدون شک بزرگ است.

اگر به کار با گوشی با یک دست عادت دارید شاید کار با میت 9 در روزهای اول برایتان دشوار باشد و نتوانید آن را به راحتی در جیبتان بگذارید. هواوی اما سعی کرده میت 9 تا حد ممکن کوچک و جمع‌وجور باشد و حاشیه‌های صفحه‌نمایش را تا حد امکان حذف کرده است. خمیدگی پشت گوشی به گرفتن گوشی در دست کمک کرده و طراحی یکپارچه فلزی آن نیز بدون شک جلوه زیبایی به گوشی بخشیده است. میت 9 در لبه‌ها از فلز برس خورده و در پشت از فلزی مات استفاده کرده که ترکیب این دو طراحی بدون شک زیباست.

همان‌طور که گفتیم در میت 9 خبری از دکمه در جلوی گوشی نیست و صفحه‌نمایش اکثر سطح جلویی را پوشانده است. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی و زیر دوربین دوگانه قرار گرفته و دکمه‌های پاور و تنظیم صدا نیز با جایگاهی خوب و فیدبک مناسب در سمت راست قرار گرفته‌اند.

در بالای گوشی علاوه بر جک 3.5 میلی‌متری صدا با فرستنده مادون قرمز مواجه خواهید شد که برای کنترل تلویزیون، پروژکتور و وسایل سرمایشی و گرمایشی ایده‌آل است. به گفته هواوی برای ضبط بهتر صدا از هر جهت دلخواه کاربر میت 9 به 4 میکروفون مجزا نیز مجهز شده است. پایین گوشی میزبان یکی از میکروفون‌ها به همراه تک بلندگو و درگاه USB-C است؛ هرچند که بلندگوی مکالمات گوشی نیز می‌تواند به عنوان بلندگوی دوم در حالت افقی عمل کند.

میت 9 به‌صورت کلی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و به لطف حاشیه‌های باریک زیبایی خاصی هم دارد. لیز بودن حاشیه‌های برس خورده گوشی البته کمی ارگونومی را دچار اشکال کرده اما مطمئناً بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد. هواوی همچنین یک کیس رایگان نیز درون جعبه میت 9 قرار داده که می‌تواند شما را از خرید آن بی‌نیاز کند.


صفحه‌نمایش

شاید در نگاه اول قرار دادن صفحه‌نمایشی 1080p در یک گوشی پرچم‌دار سال 2016 اشتباه به نظر برسد خصوصاً در شرایطی که تقریباً تمامی رقبا گوشی‌هایی با وضوح 1440p را به بازار عرضه کرده‌اند. اندازه 5.9 اینچی این گوشی نیز تراکم پیکسلی را به رقم 373 پیکسل بر اینچ کاهش داده است که از جذابیت آن می‌کاهد؛ اما در دنیای واقعی و استفاده روزانه به‌هیچ‌وجه متوجه وضوح پایین صفحه و یا پیکسل‌ها نشدیم و صفحه‌نمایش میت 9 برای استفاده‌های روزانه وضوح کافی را داراست. شاید مهم‌ترین عیب استفاده از این وضوح استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی باشد؛ جایی که تولیدکنندگان را به فکر تجهیز گوشی‌های خود به وضوح 4K انداخته است. وضوح 1080p اما یک مزیت هم دارد و آن افزایش دوام شارژ است که در بخش باتری به آن اشاره خواهیم کرد.

از وضوح تصویر که بگذریم دمای رنگی صفحه‌نمایش میت 9 مانند گوشی‌های قبلی این شرکت کمی سردتر است تا رنگ‌ها جذاب‌تر جلوه کنند. خوشبختانه اگر با این تصمیم موافق نیستید می‌توانید در تنظیمات صفحه‌نمایش به آسانی دمای رنگی را به دلخواه خود تنظیم کنید. روشنایی صفحه در سطح عالی قرار داشته و عمق مناسب رنگ مشکی نیز کنتراست آن را به بالای 1:1600 رسانده است. البته به دلیل محدودیت‌های فناوری IPS LCD این صفحه‌نمایش هنوز نسبت به صفحات Super AMOLED سامسونگ در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد اما یکی از بهترین LCDهاییست که می‌توانید در هر گوشی دیگری پیدا کنید.


سخت‌افزار و کارایی

میت 9 هواوی چند ماه پس از پی 9 و گوشی‌های پرچم‌داری مثل LG V20 عرضه می‌شود و به همین دلیل هواوی توانسته چیپست نسل جدید را برای آن در نظر بگیرد. Kirin 960 این‌بار از هسته‌های کم‌مصرف‌تر Cortex-A73 استفاده می‌کند و مهم‌تر از آن پردازنده گرافیکی Mali-G71 وعده داده تا ضعف همیشگی پرچم‌داران هواوی در بخش گرافیک را برطرف کند. Kirin 960 به صورت دقیق‌تر از 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 به همراه 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 استفاده می‌کند که می‌توان آن را از نظر پردازشی پس از Apple A10 به عنوان بهترین چیپست قلمداد کرد.

همچنین همان‌طور که در بنچمارک‌های گرافیکی می‌بینید هواوی توانسته ضعف گوشی‌هایش در بخش گرافیکی را برطرف کند و حالا Mate 9 از نظر گرافیکی نیز تقریباً در حد و اندازه‌های رقبا ظاهر شده است هرچند که با توجه به پردازنده جدید انتظار بیشتری از این گوشی داشتیم. گفتنی است پردازنده گرافیکی Mali-G71 قرار است در گلکسی اس 8 سامسونگ نیز استفاده شود هرچند که هواوی از تعداد هسته‌های کمتر (8 هسته) برای این پردازنده استفاده کرده اما همین مقدار هم می‌تواند به‌راحتی از پس تمامی بازی‌های موجود با بالاترین تنظیمات گرافیکی بربیاید. در استفاده روزانه و یا در بازی‌های سنگینی مثل Modern Combat 5 هیچ کندی یا لگی در عملکرد میت 9 دیده نمی‌شود و می‌توان آن را از سریع‌ترین اندرویدی‌ها دانست. رابط کاربری EMUI 5 و بهینه‌سازی‌های آن نیز مسلّماً در این تجربه نقش مهمی داشته‌اند.


دوربین

هواوی در بخش دوربین یک‌بار دیگر از چینش دوگانه استفاده کرده با این تفاوت که در نسل دوم دوربین‌های دوگانه خود با همکاری لایکا از سنسور مونوکروم (سیاه‌ و سفید) 20 مگاپیکسلی استفاده کرده است. به این ترتیب با وجود این‌که در تنظیمات پیش‌فرض اندازه تصاویر بر روی 12 مگاپیکسل تنظیم شده اما می‌توانید آن را به 20 مگاپیکسلی تغییر دهید. به این ترتیب سنسور مونوکروم وظیفه ساخت تصویر 20 مگاپیکسلی با جزئیات و دامنه دینامیکی بالا را بر عهده داشته و سنسور رنگی هم رنگ‌ها را به تصویر اضافه خواهد کرد. 20 مگاپیکسلی بودن سنسور همچنین امکان بزرگنمایی با حداقل کاهش کیفیت را نیز فراهم می‌کند که می‌توان گفت تا بزرگنمایی 2 برابر تصویر کماکان مطلوب و با جزئیات کافی بوده و از آن پس نیز الگوریتم‌های نرم‌افزاری هواوی تصویر قابل قبولی را ثبت می‌کنند؛ هرچند که نمی‌توانید این روش دیجیتالی را با زوم 2 برابر دوربین آیفون 7 پلاس مقایسه کنید.

کاربرد دیگر سنسور مونوکروم هم ثبت تصاویر سیاه و سفیدی است که جزئیات، کنتراست و دامنه دینامیکی بسیار بهتری نسبت به اعمال افکت سیاه و سفید بر روی تصاویر سایر دوربین‌های دارد. نهایتاً قابلیت تار کردن پس‌زمینه یا همان تصاویر Bokeh نیز به لطف سنسور دوم امکان‌پذیر شده و می‌توانید حتی پس از ثبت عکس نیز دیافراگم مجازی را تغییر داده و نقطه فوکوس را عوض کنید. اگر با سوژه پیچیده‌ای مواجه نباشید معمولاً این ویژگی هم به خوبی کار می‌کند.

دوربین میت 9 همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال هم مجهز شده و همچنین فیلم‌برداری 4K نیز سرانجام در آن امکان‌پذیر است. رابط کاربری دوربین میت 9 شاید برای کاربران تازه‌وارد کمی پیچیده باشد اما بدون شک با تنظیمات فوق‌العاده خود برای علاقمندان به عکاسی بهترین گزینه است. در اپلیکیشن دوربین میت 9 می‌توانید علاوه بر تنظیمات دستی دوربین به عکاسی سیاه و سفید بپردازید، حالت شب را فعال کنید، به نقاشی با نور بپردازید و بسیاری امکانات دیگر.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.